יום שני, 28 במרץ 2011

אמזון


היום למדתי שיעור בקורס :"שיטות וכלי מחקר מתקדמים"   על אתר האינטרנט "אמזון" ועל "איכויותיו".   ברצוני להתייחס לנושא בפוסט זה .
http://www.amazon.com/ = {קישור לאתר }
"אמזון" היא חברה מסחרית אמריקאית  החברה הגדולה הראשונה שמכרה מוצרים {בתחילה בעיקר אלקטרוניים } דרך האינטרנט .שוויה  הכספי של החברה עומד היום  על עשרות  מיליארדים .
אמזון , מעבר להיותה חברה אינטרנטית  מסחרית היא טומנת בחובה את היכולת לקבוע "איכויות" של מוצרים או  של ידע, "האיכות" נקבעת  בעצם,  על ידי ציונים של גולשים  רבים .
הגולשים  הרבים שצופים ,רוכשים או קוראים מצביעים ונותנים ציון בעבור אותו אובייקט שאליו התייחסו. כך נקבע הציון-  עפ"י כמות  הגולשים  וע"פי דרוגם באתר  .
כגולשת   הייתי  מעדיפה להשתמש במילה פופולאריות ולא הייתי מתייחסת להצבעות ההמון   כמעידות  על איכות גמורה  , אך עם זאת יש משהו בעניין  ,לעיתים פופולאריות של מוצר מסויים מעידה על  כך שהוא יעיל יותר ואף איכותי יותר מוצרים  אחרים . השימוש באמזון אכן נותן לנו תמונת מצב לגבי מה אחרים חושבים על אובייקט מסויים אך  עדיין אינו יכול לקבוע בוודאות  האם הוא איכותי יותר ממוצר אחר .
יפית ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה