יום חמישי, 26 בינואר 2012

שימוש בQR כמשחק בתחום ההוראה

הפעם אני מביאה דוגמה לתוצר של עבודה במסגרת הלימודים כפי שהבטחתי בפוסט הקודם שעסק בQR .


במסגרת קורס במכללה העוסק בשילוב משחקים בהוראה , חקרנו את השימוש בQR כמשחק בשיעור . על מנת לעשות זאת היה עלינו לבחור בקהל יעד מתאים לכן פנינו לחינוך א- פורמלי , תנועת הצופים , נעזרנו בבנה של חברתי אשר מדריך בתנועה , הוא סייע בבניית התכנית , ואף תעד במצלמה את הפעילות . הסרטון מציג תקציר של הפעילות .
תגובות הנערים והנערות מובאות בסרטון המוכיח כי אפשר ללמד גם בדרך של משחק .
לאחר למידת הנושא אני חושבת כי אין ספק שבדרך משחק אנו מפיקים למידה בדרך של הנאה הגורמת להנעה... ההנאה מהמשחק מעלה את המוטיבציה של התלמידים להמשיך ללמוד .
QR  שימש בתחילה בעיקר לקידוד מוצרים מסחריים  אך כיום משתמשים בו בכל מקום והוא הופך לנפוץ בתחומים רבים . הדור הצעיר היום מחובר לטכנולוגיה בכל צורה , מערכת החינוך לא יכולה להמשיך ולהתעלם מעובדה זו ועליה לנסות להנגיש לתלמידים את הטכנולוגיה בתוך המערכת , כך עשינו בפעילות  עם השימוש ב"סמארטפונים" כחלק מהלמידה . את האפליקציה של QR  מורידים בקלות לטלפון וניתן לקרוא ממנה את הקודים שמובילים למשימות , לסרטונים לקבצי שמע ועוד . התלמידים לומדים  ונהנים בו זמנית .... איזו דרך נהדרת .
התמונות מדברות בעד עצמן .... צפיה נעימה !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה